بازی ها، فیلم ها و دسکتاپ در ۳۴۴۰×۱۴۴۰

چیپست
۲۰۱۹ با عرضه اولین گوشی مجهز به چیپست اسنپدراگون ۷۱۰
آبان ۱۳, ۱۳۹۷
سخت افزاری
محصولات سخت افزاری که در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهند شد!
آبان ۱۵, ۱۳۹۷
دسکتاپ

دسکتاپ

دسکتاپ

معرفی

نسبت ابعاد ۲۱:۹ یک تجربه مشاهده بسیار جذاب است. با استفاده از نرم افزار صحیح فیلم و مشاهده محتوایی که در نسبت های تصویری UltraWide شناخته شده است (بیشتر برای فیلم های کلیدی اصلی هالیوود نسبت به نمایش های تلویزیونی)، یک تجربه سینمایی روی صفحه نمایش دسکتاپ که واقعا شما را جذب می کند. در عین حال اکثر عناوین بازی، از نمایش قوی بهره مند شده اند که کیفیت بازی را واقعی تر می کند. با وجود این، بعضی افراد احساس می کنند که مدل های ۲۹۶۰ × ۲۵۶۰ × ۱۰۸۰ جذابیت بیشتری دارد.

AOC u3477Pqu

یکی از معدود مانیتورهایی است که نسبت ابعاد ۲۱:۹ را حفظ می کند اما صفحه ای را ارائه می دهد که به طور قابل توجهی وسیع تر و بلندتر از پیشنهاد های قبلی است. به جای اینکه یک مانیتور ۲۳ اینچی ۱۶:۹ باشد همان ارتفاع یک مانیتور ۲۷ اینچی ۱۶:۹ است. این رزولوشن نیز تا ۱۴۴۰ × ۳۴۴۰ افزایش یافته است که تراکم پیکسلی ۱۰۹٫۶۸ PPI را فراهم می کند که بسیار نزدیک به مدل ۲۷ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ × ۱۴۴۰ است.

این صفحه به جای اینکه مانند یک مدل ۲۳ اینچی ۱۶:۹ با عرض اضافی و پیکسل افقی باشد مانند یک مدل ۱۶:۹ ۲۷ اینچی با عرض اضافی و پیکسلهای افقی است.بر روی دسکتاپ

مقدار زیادی فضای فیزیکی و تراکم پیکسل های زیبا که توسط این اندازه صفحه نمایش و رزولوشن ارائه شده اند پتانسیل بالایی در دسکتاپ ارائه می دهند.

اگر یک پنجره مرورگر مجاز در اینترنت باز باشد، شما می توانید از قسمت فضای سفید خالی آن نقاط خالی را می یابید. استثناء قابل توجه این است که برخی از انجمن ها که بیشتر صفحه نمایش را با متن پر می کند ولی با این حال، بیشتر وبسایت ها فضای خالی زیادی را نشان می دهند.

مرور گر وب

برای مثال چند صفحه ای که در آن پاپ های مختلف و صفحات اضافی می آید و یا برای مثال دو پنجره که در کنار هم باز می شوند. اولین تصویر زیر نشان می دهد دو وب سایت باز (در دو مرورگر وب جداگانه). شما می توانید ببینید که مقدار زیادی از فضای قابل استفاده در هر پنجره وجود دارد. تصویر دوم نشان می دهد یک صفحه گسترده مایکروسافت اکسل و سند مایکروسافت در کنار هم باز می شود. مقدار زیادی از فضای قابل استفاده برای هر برنامه موجود است.

دسکتاپ

 

گیمینگ

هنگامی که بازی را اجرا می کنید، نسبت ابعاد  ۲۱:۹یک مزیت Field View (FOV) در بیشتر عناوین ارائه می دهد. بیشتر بازی ها از HOR + پوسته پوسته شدن استفاده می کنند، بدین معنی که اجزای عمودی FOV ثابت می شوند، در حالی که اجزای افقی آن افزایش می یابد، زیرا نسبت ابعاد آن افزایش می یابد.

مقاله اصلی ما در تجربه  ۲۱:۹ نوعی دستاوردی را که می توانید از FOV انتظار داشته باشید در مانیتور ۱۶:۹ و بیش از آن کاوش کنید. به جای تکرار چنین تحلیلی، از تصاویر برای ارائه آن استفاده کنیم. ما تعدادی از عناوین بازی را آزمایش کردیم، از جمله برخی از آنها که در تصاویر با شکوه در زیر نشان داده شده است.

دسکتاپ

FOV فوق العاده در بازی بسیار خوب بود، اما هنگامی که با چنین صفحه ای بزرگ ترکیب شد، تجربه ای فوق العاده غافلگیر کننده تجربه می کنید. این واقعا شما را به دنیای بازی متصل می کند، نه تنها زمینه بصری طبیعی شما بلکه چشم انداز محیطی شما را نیز جذب می کند.

نمایشگر ۲۷ “WQHD یا ۴۰” UHD

تراکم پیکسل بالا و به اندازه کافی برای عناصر پشت سرهم بر اساس جزئیات خوب شما می توانید در یک نمایشگر ۲۷ “WQHD یا ۴۰” UHD را مشاهده کنید. در حالی که نیاز است از قدرت GPU بالا بهر مند باشیم.

ما این را به بررسی GPU تبدیل نمی کنیم، اما ما تنها با استفاده از یک NVIDIA GTX 970 در سیستم و عناوین بازی های ما در تنظیمات دقیق اجرا می شود.

به همین سادگی ما برای به دست آوردن ۶۰fps بهینه برای مانیتور نسبتا به طور مداوم. ما همه چیز را در Ultra اجرا نکردیم و بیشتر به استفاده از ۲x MFAA متصل شدیم، اما تجربه بصری هنوز خیلی جالب بود. گاهی اوقات ما متوجه شدیم که در واقع بازی نیست، بلکه به سادگی نمایش مجازی را تحسین می کنیم.

شایان ذکر است که حمایت از  ۲۱:۹در بازی ها بسیار گسترده تر از افرادی است که به ویژه در عناوین نسبتا جدید به آن می پردازند. ما عناوین ذکر شده در بالا و چندین مورد از جمله ArmA 3 و Warframe را آزمایش کردیم. برخی از عناصر منوهای خارج از بازی بر روی Warframe به نظر میرسید کمی کشیده شده و پنجره چت BF4 در انتهای دور قطع شده بود اما کنار آن همه کار فقط خوب کار کرد.

تجربه در بازی همیشه “کامل” بود از منظر  ۲۱:۹به درستی انجام شده است. مطمئنا همیشه اینطور نیست، و برخی عناوین وجود دارد که به سادگی کار نمی کنند، زیرا در هنگام بازی باید کار کنند.

WSGF (انجمن بازی های Widescreen Gaming Forum) یک منبع بسیار مفید برای کار کردن است که آیا بازی پشتیبانی از نسبت تصویر UltraWide  ۲۱:۹به درستی میکند یا نه؟

یک پایگاه داده وجود دارد که لیست عناوین مورد آزمایش را نشان می دهد و این که آیا آنها شناخته شده هستند و پشتیبانی از آنچه آنها به عنوان «UWS» یا «صفحه نمایش فوق العاده» اشاره شده می کنند یا نه؟ شما احتمالا برخی از عناوین را پیدا خواهید کرد که آنها برای تأیید صحت نسبت ابعاد  ۲۱:۹ تایید نمیکنند اما در واقع اکنون این اتفاق افتاده است.

اسکریپت های قدیمی تر (ESO) یک نمونه اصلی از یک عنوان است که در زمان نوشتن به عنوان کار بر روی آن سایت تأیید نشده است، اما ما می توانیم کارها را کاملا تایید کنیم.

ما همچنین با تست قبلی تأیید کردیم که Mass Effect 3 به درستی کار می کند، اما این پایگاه داده نادرست آن را به عنوان Vert- برای کنترل نسبت ابعاد آن پشتیبانی UWS را در فهرست ذکر نمی کند. این یک لیست عالی برای اطمینان از یک بازی است که به درستی کار خواهد کرد.

یک عنوان که ما می دانیم کار نمی کند باید Call of Duty: Advanced Warfare (CoD: AW) باشد.

این بازی در درجه اول برای کنسول های بازی طراحی شده بود ولی بعد از آن به فکر تولید برای کاربران PC افتادند. شاید مهمتر از آن این است که بر اساس یک موتوری طراحی شده است که چندین سال تغییر نکرده است و هرگز به درستی نسبت ابعاد آن را پشتیبانی نمیکند. برخی از نشانه های هشدار دهنده ای وجود دارد که در صورت ورود به منوی گرافیکی کار نمی کنند و رزولوشن آن به عنوان ۳۴۴۰ × ۱۴۴۰ [۱۶:۷] نامیده می شود. این البته نسبتا مناسب برای نسبت ابعاد نیست.

دسکتاپ

بازی به نظر می رسد تا حدودی کشیده شده است و فیلد درست را به دست نمی آورید. اگر شما با بازی آشنا نیستید، این کشش ممکن نیست که در نگاه اول ظاهر شود،. شما حداقل می توانید ببینید که FOV نسبت به آن چه باید باشد و کاملا محدود است، اگر شما آن را با تصاویر قبلی از بازی ها مانند Battlefield 4 مقایسه کنید تصویر دوم نشان می دهد که چگونه شخصیت مدل قابل تنظیم در نمایشگر ۱۶:۷ نمایش داده می شود. در حالی که تصویر سوم نشان می دهد چگونه باید نگاه کنید.

این تصویر نهایی در ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ (۱۶:۹) در مانیتور با نقشه برداری ۱: ۱ پیکسل مورد استفاده قرار گرفت. همانطور که می بینید کاملا متفاوت است و تحریف های هندسی واضح در حال انجام است.

ما باید دوباره تصدیق کنیم که اکثریت عناوین بازی به درستی در نسبت ابعاد  ۲۱:۹ کار می کنند و تجربه ای که در مانیتور ۳۴ اینچی  ۱۴۴۰×۳۴۴۰ ارائه می دهد، واقعا فریبنده است.

Wavecreen

برای برخی از عناوین که به طور رسمی از  ۲۱:۹پشتیبانی نمی کنند، یک ابزار بسیار مفید به نام Wavecreen وجود دارد. این موارد در بعضی از این عناوین با مشکل مواجه هستند تا به درستی در مدل های UltraWide و در واقع برای تنظیمات Eyefinity یا Surround کار درستی انجام دهند.

در زمان نوشتن Call of Duty نواقص عریض اصلاح نشده است. این ممکن است در آینده تغییر کند چون عنوانهای بیشتری قابل اصلاح می شوند. در واقع شما می توانید ببینید که بسیاری از بازی های قبلی Call of Duty اصلاح شده اند.

 

دسکتاپ

تماشای فیلم

فیلم های این روزها ترکیبی جالب از نسبت ابعاد هستند. شایع ترین نسبت ابعاد ۱۶:۹ و اصطلاحی است که به UltraWide که معمولا بین ۲٫۳۵: ۱ و ۲٫۴۰: ۱ معروف است. در مورد محتوا که ابتدا در تلویزیون نشان داده شده است (به عنوان مثال مجموعه تلویزیونی) رایج است. چنین محتوایی یک صفحه نمایش ۱۶:۹ را بدون هیچ نوع مرزی سیاه رنگ پر می کند، اما معمولا دارای نوار های سیاه ضخیم است که هر دو طرف روی مانیتور  ۲۱:۹قرار دارند و یا باید به آن متصل شوند.

تصاویر زیر نشان می دهد که Blu-Ray 16:9 (Futurama: در Yonder سبز وحشی) ارائه شده با آن نوار های سیاه و سفید و سپس کشیده شده به جا در  ۲۱:۹ AOC u3477Pqu است و در کجا نوار سیاه وجود دارد.

تصویر خود را در مانیتور ۳۴ اینچی ۲۱:۹معادل دیدن در یک صفحه نمایش ۲۷ اینچی ۱۶:۹ است. به طوری که آن را مانند یک جعبه کوچک یا هر چیز خیره شودنه نیست. در تصویر دوم معلوم نیست اما زمانی که آن را به جای مناسب تصویر میبریم ملایم تر می شود اما نه خیلی بد برای یک فیلم متحرک ! اما چیزی که به نظر می رسد کاملا غیر طبیعی است.

 

دسکتاپ

نسبت ابعاد UltraWide 2.35: 1 – 2.40 در بلاکبستر های هالیوود با هزینه های بزرگ رایج است. فیلم هایی که در ابتدا در سینما دیده می شوند، جوری به نظر می رسد که بسیاری از سینما ها اکنون دارای صفحه نمایش UltraWide می باشند. در مقاله ما که مفهوم نسبت ابعاد  ۲۱:۹را معرفی می کند، ما نگاهی به نحوه دست زدن به محتوای فیلم های مختلف بر اساس نرم افزار فیلمی که استفاده می شود متفاوت است. تصویر بالا Blu-ray از جیمز باند: Skyfall را به درستی راه اندازی ArcSoft TotalMedia Theatre 6 را نشان می دهد.

صفحه نمایش را کاملا  پر می کند. روی یک صفحه نمایش ۳۴ اینچی ۲۱:۹ که احساس سینمایی فوق العاده غوطه ور است، چیزی را که اغلب در راحتی خانه خود نمی توانند ببیند. مگر اینکه هدست VR داشته باشید.

متاسفانه ArcSoft دیگر از TotalMedia Theatre پشتیبانی نمی کند.

بنابراین اگر شما آن را ندارید، هیچ راهی برای مجوز و فعال شدن آن وجود ندارد. این ممکن است در آینده تغییر کند، اما این همان چیزی است که این مقاله نوشته شده است. ما آخرین نسخه های دیگر نرم افزارهای فیلم را، از جمله Corel WinDVD Pro 11 و Cyberlink PowerDVD 14 Ultra آزمایش کردیم، اما هیچکدام از تجربه های تمام صفحه ناشناخته ای که راه حل ArcSoft انجام دادند، ارائه نشده است.

واقعا این حالت غم انگیز است.گمانه زنی در مورد اینکه چرا حمایت از TotalMedia Theatre کاهش یافته است. گفته شده است که کاملا روشن است که روند رو به رشد برای دیجیتال به جای ارائه رسانه های فیزیکی، نه فقط برای بازی های PC، بلکه فیلم ها وجود دارد.

ما طیف گسترده ای از عناوین را در Netflix متوجه شدیم که محتوا همیشه محدوده ای از فضای سیاه در اطراف آن محسوب می شود. حتی زمانی که ما u3477Pqu را در ۱۹۲۰×۱۰۸۰ اجرا کردیم تا به تنظیمات «نسبت تصویر» (از جمله «Movie1» و «Movie2») دسترسی داشته باشیم، این امکان وجود دارد که به طور کامل این مرز سیاه را از بین ببریم.

و حالا Ultrawidify

خوشبختانه یک برنامه افزودنی برای کروم و فایرفاکس به نام Ultrawidify به شما این امکان را می دهد که یک صفحه نمایش را پر کنید و مانیتور را در وضوح اصلی خود نگه دارید. برای محتوا که در ابتدا برای مشاهده UltraWide طراحی شده بود (و در Netflix بسیاری از آنها وجود دارد)، این بدون هیچ گونه تحریف یا از دست دادن تعریف اصلی انجام شد.

برنامه های کاربردی به سادگی “Zoom In” درست مانند ArcSoft’s TotalMedia Theatre قادر به انجام است، نشان می دهد. برای محتویاتی که در ابتدا برای مشاهده ۱۶:۹ (نمایشهای تلویزیونی و مانند آن) مورد استفاده قرار گرفت، فرمت آن به طور خودکار این را تشخیص می دهد و به این دلیل که تصویر را برش می دهد، بزرگنمایی نمی شود. این برنامه همچنین با یوتیوب هم کار می کند، اگرچه از تشخیص نسبت ابعاد اتوماتیک در YouTube پشتیبانی نمی کند بنابراین شما باید خودتان این را تعیین کنید و تنظیمات مناسب را انتخاب کنید.

دسکتاپ

Amazon Video

یکی دیگر از روش های محبوب برای پخش یا دانلود فیلم و یا محتوای تلویزیونی Amazon Video است. ما این را در گوگل کروم آزمایش کردیم و متوجه شدیم که اکثر فیلمها به نظر میرسد با نوارهای سیاه و سفید در بالای صفحه قرار گرفته اند و بعضی از فیلم ها صفحه نمایش ۳۴۴۰×۱۴۴۰ را کاملا بدون اعوجاج هندسی پر کرده اند.

این به طور عمده برای کسانی است که در نسبت UltraWide تسلط دارند: به عنوان مثال blockbusters هالیوود. این مانیتور با مشاهده این محتوا یک شادی واقعی (و بسیار جذاب) بود.

این در نهایت به ما ضربه زد که ما نیاز داشتیم تا در فیلم های بسیار لذت بخش که ما هرگز به تماشای سینما نرسیده بودیم – The Dark Knight Rises، Non-Stop and Gud را نام برد، اما تصویر زیر نشان می دهد یکی از فیلم های اجرا شده روی صفحه نمایش؛کوبایی خشم، در ویدئو Instant از آمازون نمایش داده است.

دسکتاپ

 

نتیجه

مانیتورها هر دو با وضوح بزرگتر و با وضوح زیادتری روبرو شده اند و گزینه های نسبتا گران اما مطلوب وجود دارد تا مصرف کنندگان را وسوسه کنند. بسیاری از مسیرهای مختلفی وجود دارد که کاربر می تواند آن را در یک مانیتور پایین بیاورند. ما می توانیم با اقتدار بگوییم که مانیتور کامل نیست.

معضلی که بسیاری از کاربران در حال حاضر با آن مواجه هستند. اگر بعد از بهترین تعریف و کیفیت رنگ از تجربه و مقدار زیادی فضای دسکتاپ، این است که آیا مسیر مانیتور ۳۴ اینچی ۳۴۴۰×۱۴۴۰ یا UHD (4K یا بالاتر، مسیر ۳۸۴۰ x 2160+) با استفاده از گزینه های ۴K و یا رزولوشن UHD، شما از تعداد بیشتری پیکسل استفاده می کنید.

بنابراین در واقع روی دسکتاپ، “املاک و مستغلات” بیشتری به دست می آورید، و بسته به اندازه صفحه نمایش، تراکم پیکسلی بیشتر و وضوح و جزئیات بالقوه بهتر است. در حالی که قدرت گرافیکی بیشتری برای اجرای این قطعات بالاتر فراهم می کند.

بسته به اندازه صفحه نمایش، بیشتر احتمال دارد که یک کاربر مجبور باشد مقیاس بندی را برای تجربه مشاهده راحت انجام دهد. این چیزی است که در حال حاضر صدمه میزند، اما بدون شک در آینده می توان بهبود بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *